A MARGINALIZÁCIÓ ÉS SZOCIALIZÁCIÓ A FILMVÁSZNON
Minden hónap harmadik szerdáján 6 órakor a MET Fő utcai templomában tartjuk vetítéseinket, ahová minden érdeklődőt szeretettel várunk. A filmek ingyenesen megtekinthetők. Minden alkalommal a filmek után elemző beszélgetéseket tartunk, ahol minden érdeklődő véleményére kíváncsi közösségre lelhet.
A filmklub 2016/17-re tervezett programja
MET FILMKLUB 2016/17. A 11. ÉVAD TÉMAVÁLASZTÁSA
A MARGINAUZÁCIÓ ÉS SZOCIALIZÁCIÓ A FILMVÁSZNON
Minden hónap harmadik szerdáján 6 órakor a MET Fő utcai templomában tartjuk vetítéseinket, ahová minden érdeklődőt szeretettel várunk. A filmek ingyenesen megtekinthetők. Minden alkalommal a filmek után elemző beszélgetéseket tartunk, ahol minden érdeklődő véleményére kíváncsi közösségre lelhet.
1.
Leos Carax:
Pont-Neuf szerelmesei; francia film, 1991.
Kultuszfilmnek mondják, a hajléktalnság sivár realitása a romantikára szomjazó lélek igényeihez idomul. A gondolat az életfilozófia sablonjai között formálódik felülmúlhatatlan élménnyé ebben a filmben.
2.
Agnes Varda:
Sem fedél, sem törvény; francia film, 1985.
Olyan fikció ez a film, amely a dokumentumfilm eszköztárával éles vonalvezetéssel láthatóvá teszi a kisodródás és a vele összefonódó előítéletek elhomályosult kontúrjait.
3.
Jerry Schatzberg:
Madárijesztő; amerikai film, 1973.
„Először olyan, mint egy road movie, hiperrealista kisemberekkel. A karakterek kibontakozásával szép lassan becsoszog a vászonra a dráma, ironikus, sőt kissé szatirikus képet festve a szereplők köré.”
4.
Moldova Ágnes:
„Gabi és Pujesz”; dokumentumfilm, 2004.
Moldova Ágnes filmje a szenvedélybetegségekről született, „a reszocializáció sikere nem csupán a segítőkön, hanem a gyógyulásra elszánt betegek együttműködésén, hitén is múlik. A kitartó, motivált szenvedélybeteg képessé válik arra, hogy újraépítse az életét.”
5.
Thomas Vinterberg:
A vadászat; dán film, 2012.
A film a bűn és ártatlanság mellett az igazság és hazugság, az emberi idill mögött izzó ördögi játszmák örvényét tárja a néző elé úgy, hogy a közönségnek is értelmeznie kell saját előítéleteit.
6.
Dennis Gansel:
Hullám; német film, 2008.
Egy gimnáziumban az önkényuralom témájának feldolgozásához a tanár egy kísérletet szervez, hogy a diákok saját bőrükön tapasztalják meg az önkény működési mechanizmusát. Az iskola falai között életre kel a fasizmus.
7.
Tony Kaye:
Mintatanár; amerikai film, 2011.
„Lupe! Lélekölő ez az élet! A sok feszültség, fegyelmezés, a sok felfüggesztés, az értekezletek, az állandó variálások, az üres fejű szülők, a gonosz kölykeik. Ők a hulladék, Lupe. Megölik a lelkemet… – fakad ki az egyik tanár, aki felmond”. A mintatanár azonban nem ilyen: értékhordozó és értékközvetítő egy értékétől megfosztott világban.